Bellevue Lunchtheater & Toneelgroep Oostpool presenteren:

Kogelvis

Nick Bruckman / Marcus Azzini

225195 bellevue%20lunchtheater toneelgroep%20oostpool kogelvis foto%20sanja%20marusic 3d6868 original 1474362430

Theater Bellevue en Toneelgroep Oostpool presenteren de Bellevue Lunchtheatervoorstelling Kogelvis, gespeeld door Sebas Berman, Thomas Cammaert, Abe Dijkman, Jurriën Remkes, geschreven door Nick Bruckman, geregisseerd door Marcus Azzini.

De voorstelling is te zien van dinsdag 20 september t/m zaterdag 15 oktober (m.u.v. zo/ma), 12.30 uur in Theater Bellevue. De première is op zaterdag 24 september 2016 om 12.30 uur in de Paloni Zaal.

Wat onder de huid zit is gewoon… tof

Jeffrey Dahmer verleidde tussen '78 en '91 zeventien jongens met hem mee naar huis te gaan. Hij verdoofde ze en hield ze weken in zijn huis, om te spelen met de levenloze lichamen, seks met ze te hebben, ze te ontleden en uiteindelijk op te eten. Hij was een van de eerste 'celebrity serial killers'; gemythologiseerd in shockumentaries, gemerchandised tot actiepop en verafgood met fanbrieven tot ver na zijn dood in ’94.

Nick Bruckman reisde Jeff achterna en reconstrueerde de fascinatie van en voor de 'Milwaukee Cannibal'. Hij schreef het onderbewuste van Rita, de zus van een van de nabestaanden, die wacht op haar broertje. Over jongens die zich willen overgeven en willen verdwijnen, mannen die willen bezitten en controleren, de schoonheid van het bewusteloze lichaam en de onderdrukking van al die gedachten.

In regie van Marcus Azzini betasten vier jongens die grenzen. Hoe vreemd zijn die verlangens?

spel Sebas Berman, Thomas Cammaert, Abe Dijkman, Jurriën Remkes

tekst Nick Bruckman

regie Marcus Azzini

regieassistent Charli Chung

productieleiding Lowie Smink

beeld Sanja Marusic

Kogelvis is een coproductie tussen Bellevue Lunchtheater en Toneelgroep Oostpool

Bellevue Lunchtheatervoorstellingen zijn voorstellingen van maximaal een uur. Het Lunchtheater is een springplank voor nieuw, debuterend schrijftalent en een proeftuin voor oude rotten. De voorstellingen worden om 12.30 uur gespeeld in de Paloni Zaal van Theater Bellevue. Vooraf of na afloop kun je terecht in Theatercafé- en Restaurant De Smoeshaan voor de broodnodige verversingen. Zo vormt Bellevue Lunchtheater een verrassende onderbreking van de (werk)dag.

Toneelgroep Oostpool gelooft in theater als middel voor onvoorziene ‘ontmoetingen’ met andere mensen, tijden en denkbeelden. Het gezelschap laat je ervaren dat gevoelens tegenstrijdig kunnen zijn en gedachtes kunnen veranderen. Dat we samenleven met andere mensen, die zich net als wij elke dag opnieuw verhouden tot de onbevattelijkheid van ons bestaan. Daarom zijn de voorstellingen van Oostpool altijd persoonlijk. De makers staan als het ware midden in hun voorstelling en spreken zo de tijdelijke gemeenschap in de theaterzaal van mens tot mens aan. De voorstellingen bieden inzicht, troost of zoeken juist de confrontatie. In elk geval geen escapisme. De vaste theatermakers van Oostpool onderzoeken voortdurend de zeggingskracht van theater in deze tijd. Ze hebben elk een eigen vormtaal en inhoudelijk perspectief. Maar onvoorwaardelijk delen zij met de toeschouwer de vraag: Hoe nu mens te zijn?

Nick Bruckman studeerde aan Drama Centre London. Hij werkte als regieassistent onder andere bij De Utrechtse Spelen (Theater Utrecht) en het Staatstheater Stuttgart en was lid van de Royal Court Writers Group 2015. Kogelvis is zijn toneeldebuut.

Marcus Azzini is artistiek directeur en regisseur bij Toneelgroep Oostpool. Hij bekend van onder andere Angels in America (selectie Nederlands en Vlaams Theaterfestival 2015, Arlecchino voor Vincent van der Valk), De Onrendabelen, They are just Kids en Lulu. Voor Bellevue Lunchtheater regisseerde hij eerder de voorstellingen Liefdes Lounge (2003) en Zonde (2006).

Reserveren: Theater Bellevue, Leidsekade 90, www.theaterbellevue.nl

Over Theater Bellevue

Theater Bellevue in Amsterdam is een theater met drie zalen: Grote Zaal, Klein Bellevue, Paloni Zaal.

In de Grote Zaal wordt voornamelijk toneel, muziektheater, dans, mime, jeugdtheater en poppen- en objecttheater geprogrammeerd.

Klein Bellevue is dé springplank voor cabaret- en kleinkunsttalent.

Bellevue Lunchtheater is de ‘schrijfwerkplaats’ van Theater Bellevue in Amsterdam. Presenteert én produceert al meer dan 30 jaar nieuw Nederlandstalig repertoire dat ruimte biedt aan de stemmen van theatermakers die op de wereld om ons heen reflecteren. Bellevue Lunchtheater is dagelijks om 12:30 uur te zien in de speciaal ingerichte Paloni Zaal.