Theater Bellevue, De Krakeling, Ostade A'dam en Feikes huis presenteren:

De zevende editie internationaal Pop Arts Festival: PUPPET MEETS ROBOT

204164 campagnebeeld%20pop%20arts%20festival%202016 artwork%20kochxbos rgb 2414cb original 1460637352

Van donderdag 14 tot en met zondag 24 april 2016 presenteren Theater Bellevue, De Krakeling, Ostade A’dam en Feikes Huis de zevende editie van het Pop Arts Festival.

Waar raakt de menselijke hand de digitale vooruitgang? Wie manipuleert wie in de digitale poppenkast? Het internationale Pop Arts Festival 2016 tovert met de magie van het old school poppenspel en prikkelt de fantasie met de wondere werelden van nieuwe technologieën. Uit binnen- en buitenland komen klassiek geschoolde poppenspelers én progressieve ontwikkelaars van digitale werelden met hun nieuwe verhalen. Elk levert op zijn manier een bijdrage aan de vooruitgang van dit prachtige beeldende genre, waar dode materie op toneel tot leven wordt gewekt.

De zevende editie van het Pop Arts Festival vindt plaats in Theater Bellevue, Jeugdtheater de Krakeling, Ostade A'dam, de Brakke Grond en op buitenlocaties. Dit jaarlijkse poppen- en objecttheaterfestival pakt twee weken lang groots uit. Naast Nederlandse groepen als Urland, Het Filiaal, Het Houten Huis, Ulrike Quade Company, Feikes Huis, Peter Zegveld en BonteHond presenteert het festival jonge makers als Firma Draak en Vincent Brons en internationale voorstellingen van Amit Drori, Pickled Image, Agrupación Señor Serrano, TOF Theatre, Compagnia Unterwasser, Tuning People en Compagnie Gare Centrale. Een vol programma met bijna 30 voorstellingen uit Nederland, Spanje, Italië, België, Engeland en Israël. Daarnaast trakteert Pop Arts publiek en professionals op een rijk gevuld randprogramma.

Tien dagen lang een mix van live videoclips, bizarre objecten, miniatuur objecttheater, bloedstollende ‘drive-in-movies’ in een ondergrondse parkeergarage, klanksculpturen van wegwerpmateriaal, fysieke komedies met poppenspel, internauten in cyberspace en digitale utopie, multimedia muziektheater, surrealistisch sprookjes met levensechte poppen en objecten en meer.

PROGRAMMA + KAARTVERKOOP

Het gehele festivalprogramma is (vanaf eind februari) te vinden op de website van het festival: www.popartsfestival.nl en op de websites van de deelnemende theaters.

De kaartverkoop gaat via de theaters zelf.

Speeldata: donderdag 14 t/m zondag 24 april 2016

LocatiesTheater Bellevue, Leidsekade 90, 1017 PN Amsterdam,

www.theaterbellevue.nl / telefoon: 020-5305301

De Krakeling, Nieuwe Passeerdersstraat 1,

1016 XP Amsterdam, www.krakeling.nl / telefoon: 020-6245123

Ostade A’dam, Van Ostadestraat 233d, 1073 TN Amsterdam,

www.ostadetheater.nl / telefoon: 020-6712417

De Brakke Grond, Nes 45, 1012 KD Amsterdam

www.debrakkegrond.nl / telefoon: 020-6229014

Niet bedoeld voor publicatie

Voor meer informatie, interviews en foto’s kunt u contact opnemen met:

Theater Bellevue, Anna van der Heiden, tel 020 5305308, anna@theaterbellevue.nl

De Krakeling, Evelyn Rietveld, tel 020 6253284, evelynrietveld@krakeling.nl

Ostade A’dam, Rinske Verdult, tel 020 671 24 17, communicatie@ostadetheater.nl­­­

Over Theater Bellevue

Theater Bellevue in Amsterdam is een theater met drie zalen: Grote Zaal, Klein Bellevue, Paloni Zaal.

In de Grote Zaal wordt voornamelijk toneel, muziektheater, dans, mime, jeugdtheater en poppen- en objecttheater geprogrammeerd.

Klein Bellevue is dé springplank voor cabaret- en kleinkunsttalent.

Bellevue Lunchtheater is de ‘schrijfwerkplaats’ van Theater Bellevue in Amsterdam. Presenteert én produceert al meer dan 30 jaar nieuw Nederlandstalig repertoire dat ruimte biedt aan de stemmen van theatermakers die op de wereld om ons heen reflecteren. Bellevue Lunchtheater is dagelijks om 12:30 uur te zien in de speciaal ingerichte Paloni Zaal.